Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania!

FAQ – Wesele w Restauracji Lipcowy Ogród 

 Warunki organizacyjne obiektu:

  1. Czy dostaniemy obiekt na wyłączność czy też w czasie naszego wesela mogą się w nim odbywać również inne imprezy? W czasie Państwa przyjęcia mogą odbywać się równolegle inne przyjęcia. Przyjęcia nie wpływają na siebie. Każde przyjęcie ma niezależne wejście i szatnię.
  2. Czy sala posiada alternatywne źródło zasilania w razie awarii? Restauracja ma podpisaną umowę z Elektrykiem, który jest opiekunem obiektu i zobowiązany jest do natychmiastowej naprawy usterki.
  3. Czy sala posiada klimatyzacje? Tak. Wszystkie są klimatyzowane.
  4. Czy sala posiada parking? Tak, parking na 100 miejsc jest bezpłatny, dotyczy to również autokarów.
  5. Czy sala posiada ogród/ patio/ balkon? Sala Ogrodowa posiada bezpośrednie wyjście do ogrodu, który jest do dyspozycji Gości. W przypadku ogrodu nie gwarantujemy Państwu wyłączności. Teren hotelu przeznaczony jest dla wszystkich gości i może się zdarzyć, że ktoś tam zajrzy będąc gościem innego przyjęcia. Natomiast z doświadczenia wiemy, że raczej Goście z innych sal rzadko oddalają się poza swój teren. W ogrodzie znajdują się stoliki z krzesłami. Sala Owocowa posiada taras, na którym ustawione są stoliki oraz krzesła.
  6. Czy Para Młoda może zorganizować ślub w ogrodzie?  Tak, istnieje możliwość zorganizowania ślubu w Ogrodzie. Jest to usługa dodatkowo płatna. Restauracja może udostępnić stół dla Urzędnika oraz krzesła dla Pary Młodej oraz Świadków. Cena oraz dodatkowe dekoracje ustalane są indywidualnie.
  7. Czy Restauracja pobiera opłatę za uszkodzenia dokonane podczas wesela? Jeżeli uszkodzenia są drobne, np. zbicie kieliszka, zastawy – Restauracja nie pobiera dodatkowej opłaty. W przypadku większych uszkodzeń np. krzesła, drzwi, lustra są Państwo jako organizatorzy zobowiązani do pokrycia kosztów szkód.
  8. Czy do naszej dyspozycji będzie sejf bądź inne pomieszczenie, w którym można przechować prezenty? W ramach podpisanej umowy na organizację przyjęcia weselnego Para Młoda ma do dyspozycji pokój DELUXE w dniu przyjęcia, a w każdym takim pokoju znajduje się sejfKod dostępu do sejfu ustalają Państwo sami- instrukcja obsługi znajduje się w każdym pokoju ?
  9. Kiedy należy przygotować wpłatę II zaliczki i ustalenie menu ? Szczegóły menu ustalane są na miesiąc przed przyjęciem i wtedy należy też dokonać wpłaty drugiej zaliczki, zaś ostateczną ilość osób należy potwierdzić najpóźniej 14 dni przed przyjęciem.
  10. Kiedy następuje całkowite rozliczenie kosztów wesela? Finalne rozliczenie następuje po przyjęciu, data zawarta jest w umowie. Ostateczne rozliczenie następuję drogą przelewu bankowego

Miejsca noclegowe:

  1. Czy sala posiada miejsca noclegowe? Tak, w tym samym miejscu zlokalizowany jest Hotel Podlasie*** dysponujący 83 komfortowymi pokojami z 170 miejscami noclegowymi.
  2. Jaki jest koszt noclegów? Czy możemy liczyć na rabaty wynajmując gościom pokoje hotelowe? Tak, rezerwując pokoje w Hotelu Podlasie dla Gości Weselnych Para Młoda otrzymuje rabaty nawet do 20% (w zależności od ilości zarezerwowanej liczby pokoi: do 5 pokoi – 10%, do 10 pokoi – 15%, powyżej 10 pokoi – 20% od obowiązujących cen dostępnych na stronie www.hotelpodlasie.pl).
  3. Czy Państwo Młodzi mają zapewniony pokój? Para Młoda w dobę przyjęcia weselnego, zgodnie z umową, dostaje do dyspozycji pokój DELUXE. Istnieje możliwość zamiany pokoju DELUXE na Apartament dla Nowożeńców za dodatkową dopłatą 200zł. Przestronny, ekskluzywny apartament podkreśli znaczenie tego dnia. Jest to również idealna przestrzeń na sesje zdjęciową podczas przedślubnych przygotowań. Prosimy o wcześniejsze sprawdzenie dostępności.
  4. Iluosobowe są pokoje? Czy jest możliwość tzw. dostawki? Pokoje są 1-osobowe,
    2-osobowe, 
    3-4 osobowe studia i apartamenty rodzinne. Nie ma możliwości dostawek w pokojach dwuosobowych. W przypadku rodzin z dziećmi proponujemy 3-4 osobowe studia lub rodzinne apartamenty. Istnieje możliwość wstawienia do pokoju  łóżeczka (dla dzieci do 3 lat).
  5. Ile  kart wejściowych jest przewidzianych na jeden pokój?. Wydajemy  ilość kart równą ilości zakwaterowanych gości.
  6. W jakich godzinach trwa doba hotelowa i czy jest możliwość jej przedłużenia? Jaki jest koszt takiej usługi? Doba hotelowa rozpoczyna się od godziny 15.00 i trwa do godziny 11.00, istnieje możliwość przedłużenia doby hotelowej przy wcześniejszym ustaleniu z Recepcją Hotelu (TEL: 85 67 56 600, e-mail: recepcja@hotelpodlasie.pl). Uzależnione jest to każdorazowo od tego czy dany pokój w dniu następnym jest zarezerwowany przez kolejnego Gościa czy jest wolny.
  7. Czy obiekt oferuje śniadania dla Gości następnego dnia po weselu? Tak, w cenę każdego pokoju wliczone jest bogate śniadanie w formie szwedzkiego stołu w godzinach 6:30 – 10:30.
  8. Z jakim wyprzedzeniem należy zrobić rezerwację noclegów? Po podpisaniu umowy prosimy o wysłanie e-maila na adres: marketing@hotelpodlasie.pl z ilością potrzebnych miejsc noclegowych. Na 14 dni przed przyjęciem prosimy o ostateczne potwierdzenie ilości pokoi. Najpóźniej 10 dni przed przyjęciem Konsultant Ślubny przesyła Państwu formularz rezerwacyjny do wprowadzenia nazwisk Gości oraz uwag, np.  Gość opłaca pobyt indywidualnie, itp. Hotel zastrzega sobie możliwość wcześniejszego kontaktu z Państwem w celu weryfikacji ilości zarezerwowanych pokoi. 
  9. Płatność za pokoje? Kwota za pokoje doliczona jest do rachunku końcowego przyjęcia weselnego i rozliczana będzie łącznie z przyjęciem w dniu zgodnym z umową.

Wesele – sala:

  1. Ile osób mieści sala? Sala Ogrodowa dostosowana jest do 200 osób, Sala Owocowa połączona z Salą Kwiatową do 120 osób, połączenie wszystkich sal daje możliwość organizacji przyjęć powyżej 200 osób.
  2. Czy w umowie jest ograniczenie co do minimalnej liczby Gości na weselu? Tak,
    w przypadku Sali Ogrodowej jest to 130 osób, w Sali Owocowej + Kwiatowej – 70 osób, w wersji połączenia Sali Ogrodowej i owocowej – 180 osób.
  3. Czy za organizację naszego wesela będzie odpowiedzialny konkretny pracownik? Czy będzie on obecny w trakcie naszego wesela? Tak, organizacją Państwa przyjęcia zajmie się wyznaczony po Degustacji Weselnej Konsultant Ślubny Restauracji Lipcowy Ogród. Wszystkie szczegóły dotyczące przyjęcia ustalane są z tą osobą, która jest do Państwa dyspozycji od początku dnia wesela do momentu podania pierwszego dania. Dodatkowo w dniu wesela za przyjęcie odpowiedzialny jest Kelner Prowadzący, który jest poinformowany o wszystkich szczegółach przyjęcia i pozostaje z Państwem do końca wesela. Szef Kuchni – pozostaje od wydania ostatniego dania.
  4. Ilu jest kelnerów podczas wesela? 1 kelner obsługuje ok. 25 osób.
  5. Czy sala posiada stoły okrągłe czy prostokątne? Posiadamy oba rodzaje stołów. Dotyczy to Sali Ogrodowej
  6. Ile osób siedzi przy stołach okrągłych? Maksymalnie 11 osób, minimalnie 8 osób.
  7. Czy sala posiada numerki w stoły/ tablice do usadzania Gości? Zapewniamy beżowe, metalowe numerki na stoły. Dodatkowo lustro lub tablica ze sztalugą do ekspozycji list Gości.
  8. Czy sala posiada foteliki dla dzieci? Tak, istnieje możliwość ustawienia fotelików na sali.
  9. Kiedy ustalamy ustawienie stołów? Po potwierdzeniu ostateczniej liczby Gości, czyli 14 dni przed datą przyjęcia. Najpóźniej ustawienie stołów dostarczone może być drogą e-mailową 7 dni przed datą przyjęcia.
  10. W jakich godzinach mamy salę do dyspozycji? Sala jest do dyspozycji w dniu przyjęcia od godziny 09:00.
  11. Kiedy możemy dostarczyć podziękowania Gościom oraz Rodzicom? W dniu przyjęcia od godziny 09:00.
  12. Czy cena obejmuje dekoracje sali, jeśli tak to jakie? Zapewniamy dekorację stołów gości oraz  stołu Pary Młodej (falbany/ skirting), świeże kwiaty oraz świece.
  13. Czy jest możliwe dostarczenie dekoracji własnych? Tak, należy poinformować o tym swojego Konsultanta Ślubnego. Dekoracje powinny być dostarczone w dniu przyjęcia oraz zabrane bezpośrednio po nim. Nie wiąże się to z dodatkowymi opłatami. Jeśli decydują się Państwo na korzystanie z dekoracji należących do Restauracji, po przyjęciu nie zabierają ich Państwo.
  14. Czy sala ma dodatkowe wyposażenie płatne? Tak, mogą Państwo skorzystać z wynajmu: ścianki kwiatowej, sceny, projektora, kompozycji kwiatowej, ledon “miłość”, świeczników. 

Wesele – liczba Gości:

  1. Kiedy i jak należy potwierdzić ostateczną liczbę Gości? Na 14 dni przed przyjęciem (data zawarta jest w umowie) prosimy poinformować swojego Konsultanta Ślubnego drogą e-mailową o ostatecznej ilości Gości.
  2. Jak podać ostateczną liczbę Gości? Ostateczna liczba Gości to liczba osób pełnopłatnych (wraz z Parą Młodą), liczba osób z obsługi (Dj/Zespół, Fotograf, Kamerzysta itp.), liczba dzieci do lat 7 oraz liczba dzieci do lat 3 (jeżeli zapewniają im Państwo płatny posiłek, jeżeli nie – nie liczymy tych dzieci jako uczestników przyjęcia i nie zapewniamy oddzielnego miejsca siedzącego przy stole). Proszę nie zapomnieć o wliczeniu Pary Młodej.
  3. Co w sytuacji gdy liczba Gości jest mniejsza w stosunku do zadeklarowanej w umowie? Różnica z liczby osób jest przeliczana na kwotę (liczba osób x kwota menu). Kwota różnicy jest do wykorzystania na dodatkową usługę gastronomiczną w dniu przyjęcia. Taka usługa nie dotyczy alkoholu (za wyjątkiem drink baru), usługi noclegowej oraz organizacji poprawin. Para Młoda może wykorzystać kwotę np. na, tort weselny, fontannę czekolady, Stół Myśliwego, dodatkowe słodkości itp. Aktualna oferta dostępna w strefie „Moje wesele”.

Wesele – menu:

  1. Kiedy ustalamy menu? Menu ustalamy na około miesiąc przed datą przyjęcia na spotkaniu z Konsultantem Ślubnym. Spotkanie umawiane jest na konkretny dzień i godzinę (godziny pracy 8:00-17:00). Spotkanie trwa zwykle około 1 godziny.  Konsultant ślubny skontaktuje się z Państwem w celu umówienia spotkania.
  2. Czy jest możliwość wniesienia na wesele jedzenia przygotowanego poza salą? Nie ma takiej możliwości. Jako Restauracja zezwalamy jedynie na dostarczenie tortu za okazaniem faktury imiennej i poświadczenia jakości.
  3. Czy można dostarczyć swój tort? Tak, proszę pamiętać jedynie o dostarczeniu faktury imiennej oraz poświadczeniu jakości. Tort powinien być dostarczony w dniu przyjęcia weselnego.
  4. Czy możliwe jest serwowanie tortu w ogrodzie? Tak, Para Młoda, której przyjęcie odbywa się na Sali Ogrodowej, może zorganizować serwowanie tortu w ogrodzie. Należy poinformować o tym Konsultanta Ślubnego podczas ustalania menu.
    W przypadku brzydkiej pogody tort będzie serwowany na Sali. Ostateczna decyzja należy do Pary Młodej tuż przed serwowaniem tortu. Koszt dostępny w strefie „moje wesele”
  5. Co z jedzeniem, które zostaje po przyjęciu? Jedzenie jest pakowane przez Kelnerów w zbiorcze opakowania jednorazowe bezpośrednio po zakończeniu przyjęcia. Para Młoda lub inne osoby przez nią wskazane  odbierają jedzenie od razu po spakowaniu. Nie ma możliwość przechowywania i odbioru jedzenia w dniu następnym. Opakowania są nieodpłatne i zapewnione przez Restaurację.
  6. Czy dzieciom serwowane jest oddzielne menu? Tak, dzieciom do 7 roku życia proponujemy rosół z bażanta z domowym makaronem oraz fileciki kurczaka
    z domowymi frytkami i mizerią. Polecamy również zamówienie dania dziecięcego również dzieciom powyżej 7 roku życia w pełnej kwocie zgodnie z ofertą.
  7. Czy jest możliwość zamówienia odrębnych dań gorących dla osób będących na szczególnych dietach. Czy trzeba za takie dania dopłacać? Oczywiście istnieje możliwość zamówienie dań zgodnie z preferencją – bez dodatkowych opłat. Szczegóły odpowiedniej diety należy uzgodnić Konsultantem Ślubnym podczas ustaleń menu.
  8. Czy Restauracja zapewnia tradycyjne powitanie? Tak, jest to serduszko z kromki chleba posypane solą, wódka lub woda w kieliszkach (do wyboru), wszystko dekoracyjnie podane. Powitanie jest w wejściu Restauracji przez Rodziców lub osoby wskazane przez Parę Młodą.
  9. Czy jest możliwość przygotowania podarunków dla Gości przez Restaurację? Tak, proponujemy Tak, proponujemy: Elegancki box prezentowy | Mini sękacz | Karta Dobrego Smaku – voucher do Restauracji Lipcowy Ogród & Restauracji Regiment. Szczegóły Katalog Weselny rozdział VIII.

Wesele – alkohol:

  1. Czy można mieć swój alkohol? Tak, nie pobieramy za to żadnych dodatkowych opłat. Alkohol serwowany na przyjęciu musi pochodzić z legalnego źródła i posiadać znak akcyzy.
  2. Kiedy i gdzie należy przywieźć alkohol na wesele? Alkohol należy dostarczyć na dzień przed przyjęciem w godzinach 13:00 – 16:00, wejście od strony ogrodu (metalowe drzwi z szybą). O dostarczeniu alkoholu należy poinformować Konsultanta Ślubnego lub pracownika Restauracji. Podczas przyjmowania alkoholu zostanie spisany protokół przyjęcia.
  3. W jakiej ilości dostarczyć alkohol? Wódka 0,5l na osobę (100 osób dorosłych bez obsługi = 100 butelek wódki 0,5l) | wino musujące na powitanie Gości 1 butelka 0,75l na 10 osób | wino, piwo, alkohole regionalne ilość uzależniona od preferencji Gości.
  4. Wino na weselu, jakie? Należy zapewnić Gościom wybór: wino półwytrawne białe i czerwone oraz wino półsłodkie białe i czerwone. Sugerujemy kupowanie win tej samej marki.
  5. Alkohole regionalne na weselu, czy można dostarczyć? Tak, ale nie mogą być alkoholem w stole Gości, ustawiamy go w formie degustacyjnej na oddzielnym stole alkoholowym. Prosimy, aby alkohol regionalny był w naczyniach do bezpośredniego wystawienia.
  6. Alkohol zamówiony w Restauracji, jak to działa? Wybierają Państwo rodzaj, markę alkoholu, nie określacie ilości. Alkohol rozliczany jest według spożycia. Wina, piwa, alkohole regionalne zdecydowanie sugerujemy zamawiać w Restauracji – Goście zyskują wybór, a Państwo oszczędność czasu! 
  7. Czy można zamówić Drink Bar w Restauracji? Tak, w cenę Drink Baru wchodzi obsługa barmańska i alkohol. Drinki serwowane są bez limitu przez 8h od rozpoczęcia przyjęcia. Para Młoda wybiera 6 drinków z listy przygotowanej przez Restaurację. W liczbę 6 drinków nie wliczają się koktajle bezalkoholowe oraz koktajle dla dzieci. Para Młoda może spersonalizować nazwy drinków. Restauracja przygotowuje menu drinków na przyjęcie weselne.
  8. Czy może być Drink Bar od Pary Młodej? Tak, Para Młoda może mieć swój Drink Bar, związane jest to z dodatkową opłatą – serwisem w wysokości 1000zł. Opłata doliczana jest do końcowego rozliczenia.

Dodatkowe atrakcje:

  1. Czy Para Młoda może mieć swoje atrakcje z zewnątrz np. fotobudka, skrzypek? Tak, należy poinformować o tym Konsultanta Ślubnego i nie jest to związane z dodatkowymi kosztami.
  2. Czy Para Młoda może mieć latające lampiony/fajerwerki? – Nie ma możliwości puszczania lampionów w związku z bezpieczeństwem. Para Młoda może ew. zorganizować pokaz fajerwerków przez profesjonalną firmę po uzyskaniu pozwolenia od Straży Pożarnej.
  3. Czy istnieje możliwość strzelania confetti w ogrodzie lub na Sali – Nie ma możliwości strzelania confetti w ogrodzie oraz na terenie lokalu. W przypadku wystrzelenia do kosztów przyjęcia doliczone zostanie 350 zł / 1 tuba – usługa sprzątania.

Dodatkowe opłaty:

  1. Czy istnieje opłata za przedłużenie czasu trwania wesele? Jeśli tak – w jakiej wysokości? Rezerwacja Sali jest do godziny 04:00. Koszt ewentualnego przedłużenia wpisany jest w umowie.  Krótko przed godziną  04:00 Kelner pyta Państwa Młodych czy planowane jest przedłużenie imprezy. jeżeli nie,  Obsługa rozpoczyna sprzątanie, Goście nie są wypraszani.
  2. Czy Sala pobiera tzw. korkowe? Nie, mogą Państwo dostarczyć każdy alkohol bez dodatkowych opłat.

Poprawiny:

  1. Czy jest możliwość zorganizowania poprawin? Jaki jest koszt? Tak istnieje możliwość zorganizowania poprawin. Menu składa się z zupy, dania gorącego, 9 przekąsek zimnych, napoi bez limitu i bufetu słodkiego (3 rodzaje ciasta). Cena: 180 zł / osoba. Szczegóły oferty oraz warunki rezerwacji  dostępne są w Katalogu Weselnym rozdział VIII.
  2. Czy organizując poprawiny w Restauracji Lipcowy Ogród jedzenie jest z wesela? Nie, poprawiny traktujemy jako oddzielne przyjęcie, nie serwujemy dań, które zostały z wesela. Istnieje możliwość podania na poprawinach alkoholu pozostałego po przyjęciu weselnym.